Friday, March 21, 2008

Svenska Cupen 2008

Tja.

Nu har jag hunnit fundera lite på hur jag känner för den där jävla cupen. Jag är sjukt stolt över hur alla spelade(inkl mig själv) och jag tyckte att det var fantastiskt kul hela vägen. Men det hjälper fan inte mot känslan av att segern hamnade hos fel lag.(dock inget sagt om coccinelles insats, som var värda segern)
Besvikelsen verkar inte lägga sig än på ett tag, känns som ett hårt slag mot hela säsongen. Blir väl lite så att även om man vinner allt så var det ändå det här som skulle vinnas. Fuck!
Inte nog med det så är det inte så länge tills avstängningen börjar också. Svenska bouleförbundet kan ta sig i arslet, Bra tänkt att ge sveriges hårdaste avstängning någonsin till 2 U23spelare på en resa där en hel del andra spelare och ledare också drack alkohol. Men det är ok. Mitt misstag är mitt och det står jag för. Sverige har ju många andra unga lovande spelare. Hahahahahahahahaha.
Det som kanske är mest sjukt är att jag skickade ett mail till landslagskaptenen för ca 2 månader sedan dvs 9 månader efter det hände, och frågade vad som skulle hända och att jag satsade hårdare än någonsin och ville göra allt för att komma tillbaka igen. Det här bemödades inte ens med ett svar. kul. Känns lite hårt att hantera den här situationen med tystnad, jag har ändå försökt ta mitt ansvar med öppen ursäkt och genom att driva vår klubb framåt.

Jag kommer ägna mina 2 månader av avstängning till att försöka hitta en ny sport att hålla på med, hittar jag något som ens är i närheten av lika kul som boule så kommer jag nog inte tillbaka, kommer istället engagera mig i att hjälpa dom andra i klubben framåt.

Kul att spela något som man får möjlighet att bli något i.
Fuck this.

/Alban

6 comments:

Anonymous said...

Bra sagt där. Du kan ju bli bra på bowling det ligger ju i samma slappa kategori som boule... haha kiss ya!

/Maria

Ivar said...

Du kan spendera 2 dina två månader som min coach/mentaltränare... vem vet vi kanske lär oss något, så vi inte ger bort cupsegrar i fortsättningen...

puss

Ivar said...

förövrigt så suger Real Madrid, vi ska aldrig mer spela på dessa sopor...

Anonymous said...

Fan jag visste inte att du bloggade utanför Sibirienbloggen. Skön läsning!

Du får ställa dig och nöta frisparkar, nickar och inlägg på zinken så vi kan äga i korpen!

Nej men fett beiget att/om? du inte får lira Mayon...

Joachim Andersson said...

Ja tycker faktiskt båda lagen var värda att vinna cupen.. Inget av lagen presterade på max. Men jävligt tajt var det ändå.. =) I Borås vann ni helt rättvist.. Men i 24 timmars vet i fan om vi överprestera.. Men ni kanske gjorde de i början faktiskt.. =) Men de e bra spel mellan oss när vi möts.. I like.. ;)

Anonymous said...

Nu ska jag också börja blogga. Men inte blogga i en vanlig blogg utan i en bloggs kommentarsak! Yes! Du hörde rätt! Välkommen!

Jag är lite seg idag. Drack massa alkohol igår. Konstigt gift det där. Förmodligen sitter det i en när man är seg och det är läskigt. Gift i kroppen liksom.

Midsommar var trevligt. Hemma hos Julia. Det var nära på att bli en tjejkväll, med bara mig, Julia och Nedda med två d, till en början men sen kom söta Oskar och styde upp det. Snackade lite skit och drack mest. Det var målet.

Jag har bajsat löst några gånger idag. En gång hos Julia och två gånger här hemma. Jävla skit.

Nu ska jag snart till stan och köpa skagensallad till mamma för jag råkade äta upp just den burken som hon skulle använda till avokaderna. Ajsing! Men jag ska hälsa på Jake-ache också. Chilla.

Livet är långt, så varför inte chilla lite? Man har ju tid till annat någon annan gång.

Och man är inget monster om man låser in sin dotter i källaren i tiotal år och knullar henne i röven då och då.

Hej! / A från KZ