Sunday, July 27, 2008

SM, Boende, Jobb

Tjohoooo!!

Precis hemkommen från sm och tänkte berätta lite om hur det gick.

Mixed.

Vi spelar bra hela vägen fram till 8/del där det tyvärr tar stopp mot lag hugosson efter att hans medspelare lagt en magisk kula med sin sista kula, sägas ska också att vi sen slängde 4 kulor i sjön så vi förtjänade nog att åka ut här.

Singel

Jag spelar bra, faktiskt riktigt bra hela vägen men i 16/del får jag möta Kristian Eklund som spelar sjukt bra läggspel och mitt skytte räcker inte enda fram. En av klasserna som känns fel att jag åker ut i, spelade tillräckligt bra egentligen men det ville sig icke.

Trippel

Inga svåra matcher på hela vägen. Vi är överlägset det bästa trippellaget i Sverige. Seger i finalen med 13-2 på 5 vändor.

Dubbel

Jag och fille åker ut mot Boulero som spelar sjukt bra. Vi hade behövt skjuta lite bättre men varken jag eller fille hade den yttersta spetsen som behövdes. 13-11 i kvartsfinal efter 2 timmar i solen.

Sammanfattningen av sm är att jag är nöjd, spelade betyldigt bättre än vanligt och resultaten är nog snäppet bättre än förut. För att jag skulle varit helt nöjd skulle nog mixen och dubbeln gått ett steg längre men det ordnas nästa år. :)

Annars så börjar det bli dags att skaffa nytt boende. Har den här lägenheten tills 1 september sen måste det vara fixat med någonting nytt. Har ni några förslag så tveka inte på att höra av er.

Jobb, Börjar det nya om en vecka. Ska ha bouleinstruktörsansvar och lite boulebutik+ att jag ska vara bouleinstruktör. Känns sjukt roligt. :DHa det så bra vänner.Peace

1 comment:

Joachim Andersson said...

Ni är det bästa trippel laget i Sverige just nu helt klart! Men inte överlägset.. Ni vinner för lite för det! Vänta tills ja och Krille vår tredje gubbe.. Då ska ni få en kamp!