Saturday, May 2, 2009

DM-helg

Ja det verkar vara dm helg överallt nästan förutom i Stockholm. 6 Juni har vi singeln sen går resten i Augusti.
Det har varit si och så med resultatrapportering under helgen. Det enda man kunnat läsa sig till är det som står på Rickards blog. Han verkar haft en mindre formsvacka under helgen för han borde vinna dom där tävlingarna lätt! Jag gissar på att han vinner de 2 resterande klasserna istället.
Skulle ju vara intressant att se om Henke vunnit klasserna i gbg lika lätt som man trodde på förhand. :D

Själv har man varit hemma i Småland på träningsläger med den gamla legenden John Olofsson. Han har lärt mig allt han kan om raspar inför sm som går på fotbollsplaner. Det är nästan så jag tror att jag kan fylla ut Ivars skytteroll nu. :D

Imorgon bär det hem till Stockholm igen för träning med Sibirien, ska bli hur kul som helst! :)

18 comments:

Anonymous said...

Du är en kompetent järnskytt det vet du! Du måste sluta gömma dig bakom dina raspar och steppa upp för att din fulla potential ska visa sig=)

/Fille

Rickard Nilsson said...

ja man kan ju säga att det gick sådär i helgen.. albin syndrom, inga skott på järnet på åstorps mjuka banor haha ;)

Albin said...

Haha ja fille, det kanske är så(eller inte). Men i vilket fall så tränar vi ju så pass mycket så det borde ta sig snart. Då kommer dom få se upp. :D

Rickard visst är det jobbigt? :) Då får man komma till samma insikt som jag gjorde i Lindome, ska vi komma långt(jag och jens) då gäller det att lägga mycket. :D

skittråkigt men nyttigt. =)

Rickard Nilsson said...

tråkigt att lägga haha bara till att kriga! kämpa! ses på örestad

Ante said...

Ehhh....LBO tog hem det mesta på DM,Albin.Underlaget var helt enkelt vårt :-).

Albin said...

Antar det! :D:D

Anonymous said...

Underlag hit och underlag dit, självklart kan det vara så att vissa spelare föredrar ett visst underlag framför ett annat. Men att det skulle vara den enda faktorn som avgör vinst eller förlust känns långsökt. Form känns betydligt viktigare, spelar man tillräkligt bra spelar det ingen roll vad det är för underlag. Jag hatar fotbollsplaner, men till sm ska formen vara så sjukt bra att det inte spelar någon roll!

/Fille

Anonymous said...

Tilläggas ska väll att formen ska toppas inför EM, SM är bara ett delmål=)

/Fille

Ante said...

DET skriver jag under på,Fille.
Albin å jag sköjsade lite ang en tidigare grej bara :-)

Ante said...

Se där ja...nu blir ni oslagbara i ÖO :-).

Rickard Nilsson said...

ÖO? Örestad Open? Ingen fotbollsplan i år ;)

Ante said...

Hahaha...JJ kan lira på AAAALLT :-).

Ante said...

...lixom ALLA LBO:are :-)

Ante said...

...ehh,utom jag då :-(.

Albin said...

Känns som om fille och jonas kan tackla att det inte är fotbollsplaner. :)
Mina lägg ska nog gå okey på en annan bana också. :D

Anonymous said...

Rickard kan du ge någon info om underlaget på Örestad? Hårt mycket stenar vore trevligt=)

/Fille

Rickard Nilsson said...

Jag har aldrig sett dem, men vet att det inte är fotbollsplan.."Parkering", grus från gamla hallen i malmö..

Ante said...

Då ere kört för mig.Ni behöver inte ringa å tjata m a o :-)