Sunday, January 13, 2008

Booule!

Tja!

Har spelet ett par tävlingar det senaste, tänkte skriva några små sammanfattningar om dessa.

24-timmars

Lag- Alban, Peter "Gå på vatten" Ivarsson och Ill Phill

Sammanfattning

Vi spelade grymt bra igenom egentligen hela grundspelet och vann 13 av 15 matcher och de båda förlusterna kom med 1 poängs marginal. Ett minne som finns är när vi ska möta ett lag från danmark som har tröjor på sig där det stod "Hur svårt kan det va?". Vi frågade om de ville börja innan signalen för matchstart löd och det var ok med dom. 5 min senare ropade dom ut att det var spelstart om 2 minuter. 1,5 minuter senare tackade vi för matchen i samband med att tonen för spel kom. Antar att detta lag kom från Höganäs med vetskapen om hur svårt det kan vara.
I 8/delen fick vi möta lag Niklas Marklund. Ja vad ska man säga. Här gick Peter på vatten. Det vara bara att hänga på och vi vann med 13-2 trots bra spel från deras sida.
I kvarten får vi möta några no-names från danmark, har aldrig sett dom förut. :) Vi spelade sjukt bra upp till 9-0, sedan började dom också spela väldigt bra( Kanske över deras förmåga) Och tog igen och gick förbi trots att vi spelade på bra. Det man minns mest från denna matchen är att de hade mage att gnälla om tur trots att vi spelade våra kulor sjukt bra. Trist från spelare som ska veta bättre.

Eskilstuna open (eller nåt)

Lag- Alban Folke

Sammanfattning

Björn spelade bra medans jag kämpade med att få grepp om mina nya klot.
I semifinalen får vi möta Ill Phill och Inkan. De spelade väldigt bra tyckte jag och vann rättvist över oss.
I 3-4 fick vi möta Ivar och Skutten, vi vann men jag blev skitsur när dom sa att jag hade tur. Jävligt töntigt såhär i efterhand att jag inte kunde hålla igen ( Var ju egentligen sur för jag hade spelat som skit). Men Björn gillar mig ändå ;) WIIIE!

BoulerTrippel

Lag- Alban, Ill Phill och Skutten

Sammanfattning

Ja. Vad finns där att säga. Vi vann alla matchet ganska enkelt. Vi fick motstånd i en match och det var mot Måns, Markel och Klabbe. Vi vann iaf 250kr var. Jäkligt kul lag det där ändå.

MVH Alban

No comments: