Monday, April 27, 2009

Lindomespelen

Ja, då var det dags för den första Nationella tävlingen för året(den första riktiga iaf :D). Träningsmängden inför den här säsongen har varit enorm. Det har gjort att det både känns bra, men samtidigt blir man ju lite orolig om resultaten ändå inte skulle komma. Det skulle iaf bli en väldigt spännande resa till skogen i Lindome för att testa formen.
På vägen ner gick det segt eftersom det var en olycka precis utanför Stockholm vilket gjorde att de vanligtvis långa köerna blev enorma. Resultatet blev att vi kom till vårt boende i Torrekulla vid 00:30.

Trippel

Första tävlingen var den nationella trippeln där jag spelade med Björn och Folke. Det som kändes lite speciellt var att vi skulle representera landslaget vid den här tävlingen. Att vara tillbaka i landslagströjan var skönt, kändes helt naturligt. Många tror att det blir en extra press på de som spelar med landslagströjan, men jag känner mig hemma, helt lugn. Det var riktigt kul att vara där igen! :D

I första matchen får vi konstigt nog möta juniorlandslaget med Loo Stening i spetsen(den killen kan bli grym). Det var egentligen aldrig något snack om saken, de hade lite svårt att komma in i matchen och var eventuellt lite nervösa. Matchen slutar 13-0.

Andra matchen blev mot vår motpol inom boulen, Simon Cohen. Matchen var väldigt enkel då Simon var uppenbart nervös och prickade bara 1 skott på hela matchen. Den blå dressen gör sitt ibland :D . Matchen slutar 13-4 tror jag.

Kvartsfinalen mot lag Micke Trechera blev något jämnare men efter att de haft lite strul med positioner i samband med att Ivar kommit igång med sitt skytte så avgjordes matchen utan dramatik. 13-8.

I Semifinalen skulle vi möta ett av de bästa lagen på plats, laget med Norin, Jessica och Fidde. Enligt Ivarsson så hade de presterat drömboule i kvartsfinalen så vi var tvunna att tagga till. I vår match får dom egentligen aldrig spelet att stämma och vi vinner smärtfritt med 13-3.

Finalen skulle gå mot ett riktigt kämparlag, Hugosson, Holmström och Andersson. Matchen var väldigt jämn hela vägen och vi hamnade lite efter i början men det tog vi igen. När matchen skulle avgöras gällde det verkligen att göra varje kula. Vi spelar lite bättre än motståndet under slutet av matchen.
En sak man dock kan nämna är att jag hade 2 lägg för match och behövde få in en av dom. På första lägget kommer min värsta klubba i karriären och många onda tankar for genom mitt huvud. Jag hann samla mig och la in den sista kulan vilket var tur för annars hade jag förmodligen inte velat spela mer den här säsongen :D. Vinst med 13-11!! :)


Dubbel

Dubbeln var också den spännande dels för att jag skulle spela med Jens(var obesegrade genom 2 tävlingar inför det här) plus då att det var 83 lag. Dock var det ett orosmoment att jag skulle gå skytt på järnbanor.

I första matchen får vi möta ett lag från Landvetter. De hade bra potential men Jens spelar riktigt bra och vi vinner enkelt. 13-2 kanske :)

Andra matchen blir mot klubbkamraten Staffan som för dagen spelade med redaktör Franck. De får aldrig till det och matchen går fort och slutar 13-2 även denna matchen. Jag skjuter helt okey och Jensa fortsätter mata lillen.

I 8-delen som går igång direkt efter poolen så får vi möta Robin Johansson och Hampus Ask. De börjar oroväckande bra, men det var inget att vara nervös över. Jag gissar att om de sammanfattar sin insats efter matchen så kan det vara deras sämsta match någonsin(det kan ju bli så ibland). Vi spelar okey och vinner med 13-1.

Kvartsfinalen blir mot det enligt min mening bästa laget Hugosson, Holmström. Matchen var väldigt konstig och jag skulle säga att båda lagen spelade ungefär lika bra. Vi vinner med 13-6 vilket inte alls speglar matchen. Men de avgörande momenten var att vi hade mycket tur och Henke hade svårt att hantera det. De kunde nog fortfarande vunnit om de inte blivit så påverkade av våra skitkast.

I Semifinalen fick vi möta Jocke och Krippa och vi spelar bra, men de är taggade och spelar riktigt niice så det blir helt enkelt de som vinner. Vi gjorde vad vi kunde men orkade inte hela vägen, men vi kämpade fram tills slutet!

Vi slutar alltså delad 3:a vilket är ett väldigt bra resultat och att komma 1:a, 3:a på den här tävlingen är jag sjukt nöjd med. Kul start på säsongen! :)

16 comments:

niklasson said...

Väldigt trevlig läsning!

Ivar said...

Det smärtar att du inte nämnde min dublé calle i semin, du vet lika väl som jag att det är förmodligen det hårdaste skott jag någonsin har skjutit i hela mitt liv, kan nog aldrig göra om det heller :). Tack Björn och Albin för bra spel och fint kämpa. Det ser bra ut inför serien!

Albin said...

Det är ju just det som är grejen, jag nämnde det inte för att det är så du kommer att skjuta framöver, Det vet du! :D

Ivar said...

fan

Ante said...

Ahhja...när LBO står där...så kommer era klubbor som ett strömings-stim.Ofta azzå :-).

Albin said...

Nej Ante, det gör dom inte. :)

Mattias Thorell said...

Haha.. Gillar de du skriver om Robin å Hampus. Du, dom håller med;)

Bra spelat i helgen!

Albin said...

Tack Mattias. Ja dom kom in helt snett i det. :) Blev att alla bara skrattade till slut.

Ivar said...

Ante,
nu börjar du bli löjlig, du vet att den enda som ger mig gummiarm är Alex Lindqvist och han verkar ju ha slutat lira, så det är safe!

Det är mycket snack och liten leverans en tävling är ingen tävling det vet du också Ante, så kanske läge att tagga ner lite. Är inte säker på att du gör killarna en tjänst genom att haussa upp dem på nätet. Det är inte alla som tycker det är roligt att spela med den typen av press på sig. Men det kanske du har stämt av med dem redan?

Ante said...

Du Ivar...jag skrev nyss på Rilleblogg vad jag tycker om Sibbarnas (u in front then) ego-trippade Lenin-pryl.U read that...så slipp jag här oxå.
By the way...boule e kul å bör så vara även för andra än en själv.

Albin said...

Ante, du kanske inte ska gå på så hårt med "kritiken" mot vår attityd. Som du vet så får klubbar stämplar av de profilerna som är framträdande, i vårat fall kanske det är jag och Ivarsson. Den som känner Ivar på riktigt vet att han älskar konkurrans. Han vill ju ha bort ranking och ssedning så att vi inte får den "lätta" vägen fram till final utan får många ev "bra" matcher.

Det du borde vara orolig för är att er främsta profil av olika anledningar är Simon Cohen. Det är bilden många i Sverige har av er. Och det är fel tycker jag egentligen att bilda en hel uppfattning på vad en person gör, men det är personer som du som grundar det och det är absolut inte bra för er.

Anonymous said...

Jag får väll kalla mig Stockholmare, fast man bor i Nynäs.
Grattis till segern! Skönt att ni visar att stockholm har bra klass på boulen.

Kul att du skriver på bloggen, ni filmar inget nu för tiden? En film från Frankrike, Ben arfa tror jag han heter en duktig fotbollsspelare. spelar boule och skjuter en kalle med foten.
Conny

Ante said...

Alla klubbar har mindre populära individer,Albin.I,m fucking one I think :-).Men jag lever som jag lär...är alltid ärlig i mitt riteri...och tror även på mig själv som en rätt klok mäniska.Ivars komentarer visar på att han hellst vill hålla elitboule te en inre kretts...bestående i huvudsak av sånna som dom senaste åren hafft med elit att göra.
Nya,hårt tränandes och framgångsrika spelare göre sig INTE besvär mede att försöka finna denna killes gunst.
Missförstå mig rätt...Ivar e en ok å rätt trevlig kille.
Men attidyde "Jag är bäst å mina polare håller sig te mig" är inte min grej helt enkelt.
Jag skriver ett lag JAG tror på...han rackar omedelbums ner på detta lag å triggar nå om att "Dooom har ju inte gjort nått på gruset".Nähäää....LÅT DOM FÖRFAEN FÖRSÖKA DÅ.Dom har ju för all del redan regelrätt klått er ett antal ggr...2 förra året Örestad å på SM i nationens, och en gång i år i SWIO B om jag mins rätt (va i alla fall ett Sibblag).VAD GÖR DENNA BI NÖJD EGENTLIGEN???.Om han gav faen i å bedyra sin egen och av honom utvalda klubbisars förträfflighet så skulle man ju ta killens ord på allvar,mest eftersom han faxtiskt tillhör Sveriges 5 bästa lirare.
Som det nu är tar man ju mannens ord på...skämt.BI...lär dig respektera andra å du får mångfalld tebax.Promice.
Nu kanse nån vill påstå att Ante inte visar den respekt som många ggr krävs.
Må så va...men JAG är ingen stjärnlirare,å kommer heller aldrig bli.
BI:s attityd finner nog en del arogant.
Min attityd zkiter nog dom flesta i etg eftersom jag anses vara mupp,tomte å allt vad det heter
:-).Men jag lovar...den respekt JAG har inför väl spelad boule från andra OCH er sibbisar borde faxtiskt somliga av er ta te sig.Gör så...å ni får MIN respekt i erat TÄNK oxå.
Boule e för liten sport för divor :-).
Mitt EM-lag FÖR NÄRVARANDE=
BI
Rille
Fille
Henke
En tränad KK går kanse oxå in,då ist f Henke alt Fille.En buttergök e bara nyttigt att ha med :-).
Avslutningsvis...jag har mött er alla vid olika tillfällen på grus...och så gott som alltid torskat.Sista 2-3 åren har jag fått äran (yep) att möta JOnas J på träningar och i lek.
Lovar.Svär ur djupet av mitt hjärta...och anser att jag kan bedöma det...
Finns inte hans like vad det gäller boule i detta land.Och då snackar jag BÅDE lägg å skytte.INGEN kommer upp i den killens kunnande.Sånt bör och ska uppmuntras...inte dizzas.
Halelulja fr en atteist...blev långt detta.Sorry.
Vi ses på Mayon...där kan/bör ni ju moza Ante om ni vill och om vi möts.Ni mår säkert bra av det...själv håller jag mig cool och tar,t för vad det för mig är.Får ju hjälp av Sveriges nicaste Sibbis :-).Mozza.

Köhalmi said...

Buttergök?!
Jaja, mycket e jag men butter? Nej, jag e rätt lycklig. Men alla kan vi inte tycka samma, eller?

Albin said...

Jadu ante. jag kan ju egentligen bara tala för mig själv, och jag tycker bra motstånd är en bra sak. Jag gillar att jag får spö i semin i dubbeln trots att vi spelar bra, då vet man att man kan träna upp sig att bli lite bättre. Sen om man ska diskutera dina grabbar så tycker jag att dom är bra, kanske rentav jättebra. Men det känns ändå som att dom har lite mer att bevisa på hemmaplan innan man ska skicka dom till ett stort mästerskap.
Men som det sagts tidigare, blir det individlag så ligger vissa av dina lika bra till som någon annan men man vill ju ändå våga hoppas på att det blir ett lag. Kolla vår närmaste sport curling, alltid lag som åker och där är vi världselit. Det känns som att boule är en sån marginalsport så den känslan av trygghet man får i ett lag man spelat mycket i kan nog avgöra ödet för många klot som kastas på ett EM/VM...

Ivar said...

Den som har läst mina inlägg inser säkert att det jag säger är att LBO killarna inte är färdiga som lag. Som individer är de jätteduktiga. Om det påståendet gör mig arrogant, du, dryg ja då får det väl vara så, för likt Ante och alla andra som skriver så anser jag mig ha rätt att ha en åsikt.

Jag välkomnar allt motstånd som du säkert inser om du vaknar upp och tänker till. Men du verkar inte vilja se det vilket jag tycker synd. Det är iaf så jag tackar LBO för sv cup eftersom det gav extra träningsbränsle inför Lindome.