Tuesday, March 17, 2009

Elitserien 2009

Har funderat lite över elitserien som kommer senare i år.

Vi kommer vara så sjukt bra. Vi har gått igenom alla serier och bara tappat några fåtal matcher totalt och jag gissar att förra året var svårare än vad detta kommer att bli.
Vi hade en omgång med avstängningar och en där Ivars svensexa ägde rum. Det här året kommer vi vara fulltaliga och då är vi extremt svårstoppade.
Inom kort kommer det dyka upp sköna spelarprofiler här på blogen där vi presenterar några av Sveriges bästa boulespelare.

Håll koll och kommentera gärna!

/Albin

4 comments:

Anonymous said...

Kul att du bloggar igen, äntligen!

Att jag ej var med och spelade cupen kan har varit det smartaste draget till elitserieguld, satan vad det brinner i mig :)
Sjukt träningssug och en varm skön längtan efter att få spela av svenska eliten!
mumma, det blir en rolig säsong!

Albin said...

Fan vad nice! =) Jag har också ett ganska skönt sug, ligger på minst 3 träningspass i veckan. Känns som om vi kommer bli vansinnigt bra snart.
Jag har skolat om mig till ren läggare nu iaf så träna skott så vinner vi sm ;)

Hoffa said...

Kul Albin,
Den här bloggen skall jag följa för det kan komma en hel intressant och överraskade inlägg från dej.
Vad gäller Elitserien 2009 så både hoppas och tror jag på vinst för SCP. Det blir dock mycket tuffare än vad du hoppas på i ditt skriveri. Har redan kacklat med Folke om detta och han tyckte jag hade för mycket mellanmjölksmentalitet. Jag tror dock på approachen att ha en hög ambition som är möjlig att övertäffa för många. Det tror jag SCP skulle må bra av.
Orkar inte krångla till det här mer nu, ska bli kul att följa den här bloggen. Coccinele bloggen som du hatar är en av mina favoriter. Massa kul prylar där.

Albin said...

Hoffa, att vi ska vinna ser vi som en självklarhet, sen kan planer alltid gå snett. Men den träningsmängd vi lägger ner tillsammans med den sköna känslan som jag tycker vi har båda inom klubben och inom Stockholms boulen gör att man känner sig säker på seger. :)