Sunday, March 15, 2009

Svenska cup forts

Hmm, Man kan nu här på söndagen den 15e se tillbaka över några veckor som kanske inte varit de roligaste i min boulekarriär, (Väldigt nära tanken på att lägga av).

Slag nr 1,
Swio. Underpresterar helt enormt och åker ut "redan" i Kvartsfinal.

Nr 2
Blir inte uttagen i U23 EM pga att jag inte passar in i gruppen. Intressant eftersom Måns och Erik är goda vänner till mig och jag har spelat i landslag under säkert 4 år med Viktor.

Nr 3
Blir uttagen i U23 laget till NM men 1,5 vecka senare tillkommer det en regel som svenska landslaget väljer att följa så jag blir outtagen igen. (Ska säga också att jag var sjukt glad för att äntligen vara uttagen i landslaget igen, Kämpat som ett djur för att komma tillbaka)

Nr 4
Förlorar i Svenska Cupen 8/del efter 2 st 12-13 förluster. Kanske är det bevis på att man inte pallar när det gäller..... Men även om inte spelet var där så krigade jag. JÄVLAR vad jag krigade och det är jag extremt nöjd med. Visste innan mötet att det här skulle vara eldprovet och ställde in mig på att nu ska du kriga som aldrig förr(men att vara noga med att göra det på ett schysst sätt) och det lyckades jag med. Resultaten hade nog varit större om jag inte gjort ALLT som stod i min makt. Jag "ozzade" t.o.m flera ggr och jag hoppas Robin blev glad! :)

LBO är en sjukt bra klubb, Vore det inte för"fusk" Simon så är dom rent igenom en skön skara boulespelare. Viktor och Henry är fantastiska ankare och de andra kompletterar bra. En av de få klubbar som jag tycker har en stor bredd av trevliga/roliga spelare. Jag hoppas helt klart att de vinner för dom är nog enda laget med chans det här året internationellt.
Jag såg Uffes kommentar om att de vann på marginal men helt ärligt kändes det som om vi jagade hela tiden. LBO var i förarsätet den här gången men nästa satsar vi på att vara där. Det var tydligt att dom är våra nya huvudkonkurrenter.

På fredag är det dags för tenta, ska nog gå och läsa lite nu.

/Albin Plantin

23 comments:

Anonymous said...

Varför "fusk" Simon? Var det något mudder med honom i den ena matchen?

Albin said...

På den här bloggen kommer aldrig anonyma kommentarer att få svar på sina frågor, alla vet vad jag tycker om folk som är anonyma. :)

Ante said...

Skön inställning.Men JAG är inte anonym :-).Att kalla Simon fuskare är felfelfel.Han reagerade lite fel på BI:s komentar om "jävla raspskytt"...men jag skulle nog oxå blitt förbannad.Borås inbjuder till just sånt skytte...och gör man det bra så måste väll DET va ok.Eller?Målet ÄR att få bort klot...å de e han duktig på.Sådesa :-).
Sen att nån i Sibirien faxtiskt tog TVÅ nerslag är ju oxå skitfel...och nått som han har all rätt i vårlden att påpeka.

Anonymous said...

Snälla Ante! Att uttala sig i sak utan att ha rätt info är felfelfel! Björn lackade på Simon's "ful" psykning i det läget! Sen att Simon städade friskt under matchen var tydligen helt OK!!!!
Att vi råkade ta dubbbla nerslag var olycksfall i arbetet och inget medvetet utan ett missförstånd!! So shut it!

Ante said...

Jamen...BamBam (vem du nu e)...tala om vad denna "fulpsykning" gick ut på i stället för att snacka skit å rita ut namn.Självklart e jag emot "fulpsykningar" även om lite psykning hör till.MEN VAD FAEN HANDLAR DETTA OM???.Har ni sagt A får ni väll för helvete säga O oxå (vilket då skulle vara ER variant av vad som hände).Jag vet bara LBO:s variant av vad som hände.Men skriver nån "Den där jävla fulfuskaren Ante"...så vill man som åskådare vet hur fan ni/du kommit fram till DEN uppfattningen.Kan ju hända att Simon hadde fel...men hur faen ska vi kunna veta det???
Jag kan ju skriva att du (givetvis ditt namn här) är en skithög...ska jag då inte behöva förklara VARFÖR jag tycker så??Halååå...wake up.
Ni Sibbisar e sköna typer,även om det även hos er finns lite väl dryga muppar...men ni e lite väl hemliga.Men det kanse ingår i att leva upp te klubbnamnet:-).Kanse Alban e på väg att ändra på med denna blogg förexten.
F Ö ere kul att här fått en vettig blogg till att följa.THATS good work.Mozza.

Ivar said...

Ante,
Så här var läget. LBO har poäng det står typ 8-11. Jag har en kula kvar. Folke tar ett skott nedslag bakom lillen (sénaste kulan som spelats) sedan utan att riktigt tänka sig för tar han ett nedslag till. Sedan när jag sitter i ringen och ska lägga sista kulan i rundan kliver Simon fram in i spelet och börjar jiddra med Folke om att han har tagit får många nedslag.

Jag säger inget om psykningar i matcher där det är dålig stämning osv. Men i denna match hade stämningen varit god och vi hade valt att inte kommentera LBO:s felaktiga trampningar framför samtliga klot som de sköt på. Men just i detta läge väljer Simon att kliva in. I min värld var det väldigt osportsligt. Det tror jag att resten av LBO laget tyckte också med tanke på hur snabba de var att be om ursäkt å Simons vägnar. Att sedan snacka om att jag skulle sagt si och så, det som jag kan erinra mig är att jag kommenterade att Simon hade tur när han missade ett skott och fick en av våra kular bakom istället och på så sätt fick skott för 4. Så Ante nu har du fått den riktiga versionen. Simon har bett om ursäkt, jag vill också vara väldigt tydlig med att detta påverkade inte matchen utgång eftersom jag la in ett perfekt lägg och vi tog en tvåa. Men jag gillar inte när folk beteer sig osportsligt i onödan därför markerade jag för Simon att det inte var ok.

Så för att vara extra tydlig: Du har fel i sak, det var jag som blev förbannad på Simon och inte tvärtom. Jag kommenterade att han hade tur inte att han raspade (jag raspade själv stundtals). Vill du veta mer så är det bara att fråga, jag kommer vara tydligare med reglerna nästa gång jag möter Simon och inte lita på att alla förstår tysta överenskommelser.

Ante said...

Allt jag (vi som stod bredvid)ville var att få er/din storry om vad som hände,eftersom vi faxtiskt bara hadde våra lagkamraters.I sak verkar Simon haft rätt..ETT märke får ta,s.Om han sen klev fram mitt i ditt lägg har han gjort fel även i mina ögon.Men fusk???.Lite väl hårt va?.Att skriva (inte du alltså) att ngn fuskat utan att förkla HUR denna fuskat är och förblir fel.Nu vet vi...och det är bra.Verkar ju inte vara du som tjattrat om detta.Vidare hadde nog ingen protesterat om NI klagat vid påstådda LBO:fel.Men ni verkar alltså ha valt att inte poängtera detta,vilket eg oxå e fel.Själv skulle jag aldrig låta sånt bero.En gång hämtade jag domaren å påpekade att denna Ahmal (den långa av dom där 2) faen stod med båda fötterna UTANFÖR ringen.Både han å domaren glodde på mig som om jag var idiot som sa till om en SÅN storspelares eventuella fel.Krävs starkare domare te detta.Han i Borås var fetepetig (bra enl mig)...MEN han var det konsekvent mot alla lag.

Hursom...detta med att få ta vilket märke som hellst är oxå bra enl mig...men kommer att ställa till problem.Åtminstonne nått år framöver.Har ju redan hänt mig själv ett flertal ggr att man tar ett märke till sig själv varpå medspelare oxå tar ett när man e på väg tebax te ringen.
Ahh...blev långt detta.Sorry.Men var som sagt nyfiken på VAD som där hände.Mozz.

Ivar said...

Poängen är att alla på banan förstod att vi inte skulle hålla på att gnälla om småsaker. Simon står tex konstant på och utanför ringen mm. Men som sagt fram till insidenten i sista rundan så kommenterades inget från något av lagen. Därav min starka reaktion då det för mig var uppenbart att det inte handlade om regeln i säg utan enbart var ett försök att störa.

Albin said...

Simon har egentligen gjort så varje gång jag har mött honom i ett tajt läge. Kommenterar regelbrott när det kan störa som mest trots att han bryter mängder med regler själv som vi inte kommenterar.
Men det är hans val. I sakfråga har han rätt men han vinner varken vänner eller respekt genom att bete sig så på banan.

Anonymous said...

har samma uppfattning som föregående talare om denna spelare.

i övrigt så fylldes man av värme vid de två "tjoffningar" jag hörde från Albin via webb-tv, det är så boule ska vara, lite action!!

Det är bara att konstatera att för att få folk utanför boulevärlden att tycka boule är en bra tv-sport så behövs främst andra tidsregler(det är så segt) och två entuiastmerande kommentatorer som kan underhålla(tolka tankar hos spelarna, berätta anekdoter, reflektera över boule/tävlingar i stort mm mm) en medans spelet står stilla!
En kameravinkel ovanifrån och tydligare markeringar av kloten och sen är det klart, OS here we come!

:)

Anonymous said...

Herr Myra!!!!
Bam-Bam är ett Vicke hittepå namn....antar att du vet vad jag menar.Mitt riktiga namn (som jag tror att dom flesta vet) är Robert Beijmo 750702-xxxx. Tycker fortfarande att det var en "ful" psykning eftersom det kom i det läget tror att du skulle hålla med mig om jag gjorde så mot dig!?

Anonymous said...

Vågade inte skriva ut mina fyra sista, man vet ju inte vilka som läser den här sidan ;)

Albin said...

Och om forfarande inte har koll på beijmo så spelade han matchen ifråga. :D

Ante said...

Håller med om att det var en lite ful psykning,Bam Bam (NU vet jag vem du e...en rätt go kille faxtiskt :-))...men därifrån te "Fuskare" är steget stort enligt mig.
Men huvudproblemet här är den nya regeln om att få ta ett märke,vilket man vill.Bäst är att komma överens om att var å en som för tillfället ska spela sin kula...tar det märke han vill SJÄLV.Det kommer hända ett otal ggr framöver att spelaren i sig tar ett,på väg te ringen tar nån lagkamrat ett annat.Jag frågar mig mer vad vi ska göra åt det.Tycker själv att man kan ta,t på nån klubbträning å där ta upp hur klubbens olika lag ska göra.
Frågar mig oxå vad straffet blir om man ropar på domaren.Domaren kommer få mycket att göra,men DET är väll att föredra framför dom bråk som det kommer att vimmla av.
Själv kan jag INTE garrantera att JAG inte kommer att göra fel...och kanse därmed får finna mig i att få skäll.Menmen...e som de e.
Ehh...e jag jobbig?Mmm...
I knowe :-).Mozza.

Hoffa said...

Otroligt mycket inlägg och åsikter om en liten pryl.
Vad gäller Simon så lärde jag mig av TV sändningen och tips från en vän att man måste lira långt mot honom. Hans träff% går ner dramatisk över 8,51 m.

Anonymous said...

Skarp analys Hoffa, tror att det är så med typ 98% av alla svenska skyttar ;) ...........

Ante said...

Hoffa...avund7:k på Albans bloggrespons???:-).
Att komma in här å kalla,t för "liten grej" trotts att man inte var där e lite väl korkat.
1...det var ingen liten grej.
2...diskusitionen om märken hit å dit behövs.Kommer att (se ovan...å läs noga) ställa te ÄNU mer problems.
3...som BamBam sa (menade)...oerhört korkat om långskott,även om JAG e fetego på 9,9 meter :-).

Albin said...

Nej Ante har rätt, det var faktist ingen liten pryl. Känslomässigt på plats så var det väldigt stort.
Det här med skyttet kan man ju bara instämma med Bam-Bam men jag tror nog Ill Phill tillhör de där sista 2 procenten :D

Ivar said...

tror att du glömde mig i sammanställningen Alban ;)

Hoffa said...

Bam-Bam du verkar göra en klassik logik groda när du smile-ar till min analys om strategin om hur långt man skall spela mot en specifik motståndare. Jag kuggar dig logik :).
Denna analys är ju helt oberoende av om 99% eller 5% skjuter sämre på över 8.49 m.
Om man skall spela på ett visst avtånd så bygger väl strategin på att vikta sin egen styrka mot motstånderans på detta avstånd och av den analysen föreställa sig om har en fördel eller nackdel.
Tror inte det är någon mirakelmedicin men ändå. Det gäller ju att man har lillen i laget och någon som kan ksata ut den med lite precision.

Anonymous said...

Jaja, det är ju tur att du inte är min lärare......Jag är nog en av Sveriges sämsta sexmeters skyttar kan du få som info till nästa gång vi möts :)

Albin said...

Bobby, du VAR kanske en av Sveriges sämsta 6-meters skyttar. Nu är du grym, det vet du!

Anonymous said...

SÄMST! :)